جستجو

فرم های سایت

فهرست

ورود
شناسه‌ی کاربری:

رمزعبور:

ورود خودکار



واژه رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضو شوید

افراد آنلاین
3 کاربر آن‌لاين است (2 کاربر در حال مشاهده‌ی سایت اخبار)

عضو: 0
مهمان: 3

بیشتر...


« 1 (2) 3 »
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۲ ۲۱:۴۰:۰۰ (811 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
نامه ای از کانون برای پدران و مادران !

هر یک از شما تصویری از توانایی ها و استعدادهای تحصیلی فرزندتان در ذهن دارید . اما این تصویر یا تصور تا چه حد با واقعیت انطباق دارد ، حتماً یک سوال اسا سی است این برنامه را با حوصله بخوانید شما را در یا فتن پاسخ سوالتان کمک می کند .
به عکس نفرات برتر کانون در کنکور 86 خوب نگاه کنید 85 نفر رتبه های یک رقمی کانون فرهنگی آموزش در آزمون سراسری 86 را می بینید .
اشتباه نکنید ! اغلب این ها صاحب نبوغ مادر زادی نبودند همه نوع دانشمند و فیلسوف بزرگ را می توان نام برد که در بدو کار شاید چندان متمایز نبوده اند . همه ی آنها فقط با استمرار و پیوستگی و صد البته با برنامه ریزی صحیح به مقصد رسیده اند و طبعاً آدم کم کار (اگر نگوییم تنبل ) دوست ندارد این حقیقت انکار ناپذیر را ببیند .
آن که می گوید من استعداد ندارم و یا استعداد کافی ندارم عادت کرده از محرک ها و نیروهای خود غفلت نماید هر کسی می تواند با آموزش استعداد های خفته و نهفته ی خود را بیدار و شکفته کند حتی اگر بنیه ی تحصیلی ضعیف دارد زیرا غیر ممکن وجود ندارد و هیچ دری مطلقاً بسته نیست .
به همین سبب ما به همه ی دانش آموزان می گوییم که همه ی شما می توانید نابغه باشید و در تصاحب رتبه های برتر موفق شوید به شرطی که با صرف اراده ی خستگی ناپذیر نگذارید هیچ روز و هفته و ماه وسال شما بی استفاده از بین برود به عنوان مثال از همین حالا تصمیم بگیرید که تابستان را از دست ندهید بلکه باید تابستان را به منزله ی آغاز سال تحصیلی جدید جدی بگیرید

« یا امروز بالاتر خواهی رفت و یا توان خود را به کار خواهی گرفت تا بتوانی فردا بالاتر روی » .

□ توجه : جهت کسب اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید .
□ آدرس واحد خواهران : گنبد کاووس : خ دارایی شرقی پاساژ محمدی طبقه فوقانی تلفن : 2223266 – 2297318
□ آدرس واحد برادران + دفتر مرکزی :گنبد کاووس:خ طالقانی شرقی ابتدای حافظ جنوبی پلاک (751) تلفن : 7-2230886
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۱۱ ۲۱:۵۰:۰۰ (839 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
نامه ای از کانون برای فرزندان !
آیا واقعاً می شود از درس خواندن لذت برد ؟ بله اگر درس را خوب یاد بگیریم و پیشرفت خود را ببینیم نه تنها لذت می بریم بلکه احساس غرور هم می کنیم.
ما برای آن که شما خوب درس یاد بگیرید برنامه و روشی جدید داریم. این روش نه تنها برای امروز و دوران تحصیل شما بلکه برای تمام طول زندگی تان سودمند خواهد بود . زیرا یکی از تعاریف بی سوادی در دنیای آینده این است :

« بی سواد کسی است که نتواند خود را آموزش دهد .»

بنابراین ما کمک می کنیم تا شما استعدادهای واقعی تان را ابراز کنید و بتوانید خودتان « راه بیفتید » .
شیوه ی ما برای آموزش چیزی شبیه یاد دادن دوچرخه سواری است. به شما آن قدر کمک می کنیم تا خودتان مسلط شوید . لطفاً به این جملات دقت کنید :

می شنوم فراموش می کنم . عمل می کنم یاد می گیرم .

روش ما این است : باید خودتان عمل کنید باید خودتان درس بخوانید باید خودتان تمرین کنید و مساله حل کنید اما زیر نظر ما تا این که خوب راه بیفتید. وقتی خودتان دیدید که می توانید به شوق خواهید آمد وقتی متوجه شدید که توانایی شما تا چه حد زیاد است به پیش خواهید رفت درس خواندن را ادامه خواهید داد و از درس خواندن لذت خواهید برد . احساس غرور و شادی خواهید کرد زیرا انسان موجودی کمال طلب است وقتی بلندترین قله را فتح می کنید از همیشه خوشحال تر خواهید بود...و ما با شما هستیم. از همین امروز شروع کنید. روش جدید ما این است ما نظارت می کنیم تا شما شکوفا شوید آهسته اما مطمئن .

ثبت نام تا پایان خرداد با تعرفه سال قبل می باشد

□ توجه : جهت کسب اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید .
□ آدرس واحد خواهران : گنبد کاووس : خ دارایی شرقی پاساژ محمدی طبقه فوقانی تلفن : 2223266 – 2297318
□ آدرس واحد برادران + دفتر مرکزی :گنبد کاووس:خ طالقانی شرقی ابتدای حافظ جنوبی پلاک (751) تلفن : 7-2230886
  فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۸ ۲۳:۲۰:۰۰ (793 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
ادامه | 103 کلمه در ادامه متن
  فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۸ ۲۳:۱۰:۰۰ (998 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
ادامه | 101 کلمه در ادامه متن
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۶ ۱۵:۳۰:۰۰ (813 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
برگرفته از کتاب برنامه ریزی به روش قلم چی- چاپ 251
ادامه | 405 کلمه در ادامه متن
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۳ ۲۰:۰۰:۰۰ (1060 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
مطالعه و کسب علم و دانش زیر بنا و زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور و راهگشای بهروزی -سعادتمندی و فرزانگی جامعهو انسانهاست .مطالعه دو جنبه را در بر میگیرد.

1-کمی

2-کیفی

کمی شامل مدت زمان مطالعه و مقدار مطالعه انجام شده در زمان مشخص است .

کیفی شامل مقدار یادگیری مطالب - بخاطر سپاری -تجزیه و تحلیل -بسط معنایی و کاربردها و....

اگر کتاب را دریچه ای بسوی جهان علم و معرفت بدانیم مطالعه راهی است برای پرورش استعدادهای خدادادانسانی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی میکند .

پر واضح است که پیشرفت کشور های مترقی مدیون مطالعه و کتابخوانی آنهاست . چرا که کسی که به مطالعه اهمیت دهد به سطوح بالای علمی دست می یابد واین مسئله بر سرنوشت افراد تاثیر مثبتی خواهد گذاشت ونسلهای بعدی را نیز بهرهمند خواهد نمود و از آنجا که دانش و آگاهی انسان فطری نیست و بر اثر تجربه و مطالعه بدست خواهد آمد و میتوان گفت اکتسابی است بهمین دلیل نسل حاضر اطلاعاتی بر انوخنه های پیشین می افزاید و برای آیندگان به جا میگذارد و این جاست که نقش و اهمیت مقوله ای بنام کتاب نمایان میگردد.

از میزان کتابخوانها -نحوه کتابخوانی -تعداد کتابخانه های عمومی -تعداد کتابهای بچاب رسیده میزان کتاب خریداری شده توسط مردم و مقدار وقتی که صرف مطالعه میکنند می توان پی برد که فرهنگ مطالعه در آن کشور در چه جایگاهی قرار دارد و از این طریق مسیر و جهت رشد و توسعه و یا افول ملتی را میتوان مشاهده کرد و متاسفانه آمار و ارقام موجود در جامعه ما از موقعیت جالبی بر خوردار نیست و بطر یقین باید بگویم مسولین آن چنان که باید به این مساله اهمیت نمی دهند.

مشکل فرهنگی یا به عبارتی افت فرهنگی معمول ملتهای بسیاری است و امروزه هر فردی به نوبه خود بار سنگین مسئولین این معضل را به دوش یکی از سه ضلع مثلث (ناشران -دولت -خریداران کتاب) میاندازد. در صورتیکه باید بذنبال راه حل مناسب بود تا بتوان این مساله جدی را بطور کامل حل نمود .

بیشتر افراد میدانند که کتاب مهمترین برتری رشد فرهنگی هر کشور است و شاخص ترین وسیله برای انتقال افکار میان جوامع بشری در جهان محسوب میشود و تعداد مطالعه کنندگان هر کشوری میزان رشد عقلانی هر جامعه ای را نشان میدهد و روش بی نظیری است برای کسب معرفت درباره جهان و خود تا در لابه لای متون شرح جملات پاراگرافها و انسان و دیگر چیزها بدست آورد.

گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایران نیاز به آگاهی همه جانبه از مسائل و مشکلات موجود در این

راه دارد فراموش نگنیم که مطالعه یکی از بهترین ابزارهای تعلیم و تربیت مدرن است که یک کتاب در روح فرد میگذارد از آثار دیگر رسانه ها عمیقتر و ریشه دارتر می باشد و گاهی شخصیت فرد را دگر گون میکند وجای بسی خوشحالی است که با وجود همه جانبه وسایل ارتباط جمعی کتاب هنوز جایگاه ویزه ای در دنیای امروز دارد و در بخش عظیمی از این کره خاکی وسیله تعلیم و تربیت بشمار میرود.

منبع : tebyan.net
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۳ ۲۰:۰۰:۰۰ (555 بار خوانده شده) مقالات آموزشی

اغلب دانش آموزان، دانشجویان و علاقه مندان آموزشی از مربیان و استادان خود بارها پرسش می‌‌کنند که چگونه مطالعه کنیم تا مطالب را بهتر در ذهن سازماندهی کنیم؟ صبح زود مطالعه کنیم یا شب هنگام؟ با صدای بلند مطالعه کنیم یا به آهستگی مطالب را مرور کنیم؟ پیشکسوتان فرهنگی نیز با توجه به تجربیات و روش های علمی شیوه هایی را توصیه می‌‌کنند.
مطلب زیر از کتاب زمینه روانشناسی "هیلگارد" تهیه شده که می‌‌تواند پاسخگوی برخی از پرسش های مربوط به شیوه های مطالعاتی باشد. با هم این مطلب را مرور می‌‌کنیم:
اساس امر مطالعه و خواندن بدون فراموشی، یادگیری و حافظه است. در این جا با تکنیک " PQRST" ( که مخفف آن در زبان لاتین، " Preview " مرور اجمالی، " Question " سوال، " Read " خواندن، "Self-recitation" تلقین و تکرار " Test" آزمون است) آشنا می‌‌شوید.

مرحله P (مرور اجمالی):
در اولین گام مطالعه، مروری اجمالی بر کل مطالب مورد مطالعه کنید تا از موضوعهای اصلی آن تصوری پیدا کنید. این کار را می‌‌توان با خواندن رئوس مطالب و سپس گفتارهای اصلی و تصاویر و عکس های آن انجام داد.
مهمترین جنبه مرحله مرور اجمالی این است که می‌‌توان خلاصه مطالب را در پایان هر فصل به دقت خواند و در مورد هر یک از نکاتی که در این خلاصه آمده است تامل کرد. خواه ناخواه به ذهنتان خطور می‌‌کند که باید پس از خواندن مطالب جواب را پیدا کرده باشید و دستاورد این مرحله، به دست آوردن دید کلی نسبت به عناوین فصل‌ها و نحوه سازماندهی آنهاست.

مرحله Q (پرسش کردن):
عناوین اصلی مطالب را به یک یا چند پرسش تبدیل کنید؛ پرسش هایی که با خواندن آن گفتارها، به پاسخ آنها دست می‌‌یابید. باید از خود بپرسید: " مطالب عمده ای که مولف می‌‌خواهد در این گفتار بیان کند، چیست؟ "

مرحله R (خواندن):
در این مرحله، گفتار مورد نظر را با دقت به معنای آن بخوانید و بکوشید جواب پرسش هایی را که در مرحله Q مطرح کرده بودید بیابید، لذا باید در مورد آنچه که در دست مطالعه دارید تامل کنید و آن را به مطالب دیگری که می‌‌دانید ارتباط دهید. پس می‌‌توان واژه‌ها یا عبارات کلیدی را در متن علامت زد. اصولا می‌‌بایست 10 الی 15 درصد متن را علامت زد زیرا در این مرحله، هدف این است که واژه‌ها یا مطالب اصلی متن مشخص شود تا بعد بتوانید آنها را مرور کنید. تا وقتی تمام گفتار و مطالب کلیدی آن را نخوانده اید یادداشت برندارید این کار کمک می‌‌کند اهمیت نسبی هر نکته را دریابید.

مرحله S (تلقین و تکرار):
پس از به پایان رساندن مطالعه مطالب بکوشید تا نکات عمده آن را به یاد آورید و اطلاعاتی را که در آن مطرح شده است از حفظ بیان کنید، درس پس دادن به خود، روش بسیار موثری برای تثبیت مطالب در حافظه است. مطالب را به زبان خودتان بیان کنید و اطلاعات مطرح شده را از حفظ بگویید. در نبود افراد بهتر است با صدای بلند این کار را انجام دهید اما اگر افراد دیگری هم حضور دارند می‌‌توانید این کار را در ذهنتان انجام دهید. مطلب را با متن مقابله کنید تا مطمئن شوید که آنها را درست و کامل به یاد آورده اید. با تکرار یا از برکردن مطالب، متوجه می‌‌شوید که چه چیزهایی را به خاطر نسپرده اید. این کار به شما کمک می‌‌کند تا اطلاعات را در ذهن خود سازماندهی کنید. پس از آنکه گفتار اولی به پایان رسید می‌‌توانید به گفتار بعدی بپردازید و باز هم مراحل S.R.Q را در مورد آن به کار بندید. همین روش را تا پایان گفتارهای یک فصل اعمال کنید.

مرحله T (آزمون):
پس از پایان مطالعه یک فصل، باید از خودتان امتحان بگیرید و کل مطالب فصل را مرور کنید. بنابراین یادداشت های خود را دوره کنید و ببینید که آیا نکات اصلی را به یاد می‌‌آورید یا نه؟ بکوشید تا دریابید که مطالب مختلف فصلها چه ارتباطی با هم دارند؟ در مرحله T ، ممکن است برای یافتن مطالب و نکات کلیدی به کل فصل مراجعه کنید و در این مرحله باید خلاصه فصل‌ها را بخوانید، همچنین به هر مدخلی جزئیات بیشتری بیفزائید. مرحله T را نباید به شب امتحان موکول کرد، بهترین زمان برای اولین مرور هر فصل، بلافاصله پس از خواندن آن است.
پژوهشهای انجام شده نشان می‌‌دهد که روش (PQRST) بسیار مفید بوده است، به گونه ای که بر روخوانی ساده مطالب فصل، از ابتدا تا انتها ارجحیت دارد، مرحله تلقین و تکرار در این روش بسیار مهم است. به جای چند بار خواندن مطالب بخش عمده زمان مطالعه را برای حفظ کردن فعالانه مطالب صرف کنید.
بر اساس پژوهشهای انجام شده، خواندن دقیق خلاصه مطالب هر فصل، پیش از خواندن آن، بهره وری مطالعه را بسیار بیشتر می‌‌کند. خواندن خلاصه هر فصل سبب می‌‌شود که کل مطالب آن در ذهن سازماندهی شود. حتی اگر نخواهید از تمام مراحل روش (PQRST) پیروی کنید خوب است به اهمیت تلقین و تکرار و خواندن خلاصه مطلب فصل برای ورود به مطلب توجه خاصی مبذول کنید.

منبع : tebyan.net
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰ (772 بار خوانده شده) مقالات آموزشی

چند راهکار برای غلبه بر استرس و کاهش آن
ادامه | 8321 کلمه در ادامه متن
فرستنده مهمان در تاريخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۳ ۱۲:۴۰:۰۰ (559 بار خوانده شده) مقالات آموزشی
چگونه بايد براي کنکور درس بخوانيم ؟
ادامه | 5009 کلمه در ادامه متن

Design & Hosting By: ilyadgonbad.com